Amine, a young inhabitant of Algiers, buys a camcorder in a shop of Oran. He films souvenirs of his city, his apartment and, last time, images of his fiancée and her mother. With Malik, Lofti, Mohammed and Khalil, they embark on a boat of fortune to cross the Mediterranean Sea. Camera in hand, Amine films the tracks of their journey.