Rémi does not get on with Laurent, his twin brother. Everything seperates them. Rémi is in business affairs and lives a comfortable life, while Laurent, adventurer in the soul and a confirmed bachelor, lives on casual jobs. On the occasion of a holiday departure, Rémi and Ingrid, his wife, leave their house to Laurent.