November 2012. A priest has come to spend a few days at the Préauval monastery to recharge his batteries. The monks who welcome him are intrigued by his behaviour and one day discover the reason for his presence among them. They must then cope with an unexpected case of conscience: the repulsion with regard to an unspeakable sin and the obligation to take in all sinners. For them, nothing will ever be as it was before.