At the beginning of the 1960s, Loan, a young Vietnamese woman, and Pierre, her husband, a Eurasian who has French nationality, arrive in France for the first time and are welcomed in a small village in Auvergne as part of a resettlement program of French people from Indochina. Loan is convinced that their situation is temporary and that she will rapidly return to Vietnam.