A woman crosses a forest by travelling inside her memories. By seeing again herself as a child with her father hunting, she sees again the terror of the gunshots and the urge to be accepted in spite of the fact that she is not a boy. For the first time, she also sees her father with different eyes by understanding his solitude and weakness. The Recall of the Songbird is a movie which speaks about the family, about the difficulty of growing up with the expectations and the disappointment of the disappointed expectations.