It is the story of a Pole who comes to settle down in France to look for a quality in life and opportunities which do not exist in Poland. The burden of his roots on his shoulders, his cultural heritage in him, he discovers very quickly that in France he feels Polish. But with fate, every time he returns to his country, over there, he feels French, losing an identity for an other one, being sometimes the reflection of his education, sometimes that of his boldness.