A self-assured businessman murders his employer, with help from the employer's wife, who is his mistress, thereby unintentionally provoking an ill-fated chain of events.
The Daily Telegraph: "Few debuts come punchier, cooler, and more influential than Louis Malle's 1958 thriller."
Télérama: "Miles Davis' trumpet improvises to accompany Jeanne Moreau wandering through the streets. It seems to express the young woman's ineffable helplessness."