In Argentina in the 1970s, seven-year-old Ceci shares a huge secret with her mother, even though she is still too young to understand the secret's true meaning. Living out of harm's way with her mother in an isolated house by the ocean, Ceci inadvertantly puts her life in danger the day the army asks the pupils at her school to write a letter praising the military.