12-year-old Lila has grown up without knowing her father; her one obsession is to meet him. She lives in a boarding school on the slopes of an Argentinean mountain. After several escape attempts, and contrary to the advice of her mother and of the school's headmistress, her teacher decides to help Lila and sets out with her in search of this absent man. Their only clue is a small copper plate engraved with the name of the electrical firm for which he once worked.