A Qiu divides her life between studies at school, where they are teach in Mandarin language, and working in the rice fi elds helping her grandparents. At school she is confronted with modern life; at home, with her grant-parents, tradition is some times heavy to endure. At fall, during the harvest, Grandmother died and, to assist the grandfather in paddy’ work, parents came back home for a wide. Family together again, links are reviving but future is not easy to look and everyone try to built it his own way.