The movie summons a family, four generations and different temporality, evoking fragments of life, moments of humanity. Each of these families are going to live the departure from Indochina, Algeria, Tunisia, Morocco. Monopolized by their own pain, the adults ignore that their children suffer from deep tearings in their scale. A family which closes their eyes on everything until the moment when they do anything but to open them.