Pascale B., forty six years, HIV-positive person since 1985. Filming Pascale in plan - sequence, her incredible energy, her overflowings, her wounds, her angers. Listen to the story of her professional path, full of pitfalls and humiliations, since her leaving school up until today, when she is going to be put on work incapacity. Through Pascale's story, it is a question of denouncing an unbearable and inadmissible attitude by the employers to the sick, a pernicious shape of exclusion.