1950. Jean-Luc Godard is twenty years old, François Truffaut two years younger. Their love of cinema brings them together. Soon, they go to the same film clubs, write for the same reviews, the Cahiers de cinéma and Arts.
When the Truffaut becomes a filmmaker, with The 400 Blows, which triumphs at Cannes in 1959, he helps his older friend make the shift into directing by offering him a screenplay with the title of Breathless.
Throughout the 1960s, they stick together. Between them, actor Jean-Pierre Léaud is like a child loved in a different way by two older brothers. Then, he's torn apart, as though his parents have split up. Politics is what separates the two friends. Around 1968, Godard gets involved in the social upheaval rocking France and starts making militant films, whereas Truffaut continues to pursue his own filmmaking path, someway, somehow, no matter the cost. Their break-up is violent and painful.