A young woman, Anna, is a home nurse with an old lady who is soon going to die. Her youth and her drive to life are in confrontation with the death and the ageing of the other person. The nature around the village, the sea, the tall grasses, the man whom she meets, are so many refuges in front of what she has to face. But the term gets closer without there being any possible excuse.