Elorine's life, single andunsuccessful actress, is on the brink of explosion: her career has come to a halt. She is preparing for an important audition for the role of Medea, when her former campagnon announces that he is moving to the South and taking their daughter, Sarah, with him. For the first time in her life, Elorine will have to stand-up for herslef as a woman, as an actress but also as a mother. Could her encounter with the mythical character of Medea help her?