During summer, 2004, three students, Feng Haitao, Li Yuchun and Jim Lian, come out of Sichuan university as graduates. They leave then looking for a job in one of China's big cities, Chengdu, and by doing this trie to find their place in society. But their quest quickly turns into despair: the real world is merciless to them and is not at all susceptible to their success at school.