During a six-month solo journey on motobike through Patagonia, the director-narrator of Yamana attempts to find answers: firstly be digging into his own family's past, then by meeting and listening to women and men who decided to leave everything behind, at the beginning of the century or more recently, so as to succumb to the siren call of the Patagonian myth. They are Belgian, German, Canadian, French, Croatian, Argentinean, and Chilean, and all live, in their own way, in Patagonia, caught between fascination and disillusionment. And often in isolation.
With its narrative thread in the form of an intimate travel log, Yamana is above all a sensitive gaze at others and their journeys, an attentive way of listening while seeking answers.