Marie de Mézières, a beautiful young aristocrat, and Henri de Guise, one of the kingdom's most intrepid heroes, are in love, but Marie's father promises her hand in marriage to the Prince of Montpensier. The prince takes Marie back to his chateau, where she is tutored by Chabannes, the Protestant deserter he protects, who soon falls in love with the young woman. Then, on their way back from battle, Henri de Guise and the Duke d'Anjou, the heir to the throne, stop at the chateau. Henri and Marie realize their feelings for each other are as strong as ever...