They are eighteen years old and the Israeli Army's new recruits. They come from Jerusalem's wealthy neighborhoods, shanty towns and kibbutzim. Despite huge social and ethnic gaps, and physical and intellectual differences, they are all crazy about the same things: love, football, music, philosophy.
During the three months of the summer of 1956, they will go through an experience that will forever change their lives, that of the apprenticeship of the most formidable of human activities: war. Some come through it stronger, others find their freedom in disobedience, but all will leave their innocence behind on this remote base in the middle of the Neguev Desert.