For one year Bertrand has been waiting for this. Going to Foisse, finding the others from Foisse, have a party to exist somewhat. Mostly, it has been a year that he has been thinking about her and what he will say. Determined not to let his chance pass him by a second time, Bertrand is attentive, amongst the guests. But she is late in coming and another day than the one announced begins.