La République Marseille leads us through seven worlds that make up a city and give it the aspect of a republic: the world of dockers, activist workers, women in the garden projects or the inhabitants of an enormous ghetto, and, in all its nooks and crannies, ready to encounter all kinds of people, from an ex-junkie, a boxer, or young women on the brink of life. The Republic, a main street in the middle of the city. Confronted by a brutal real estate operation, all these stories come into play again.