The filmmaker traveled alone to Rwanda, a country he didn’t know, almost ten years after the genocide: a journey through inconceivable events and situations as they’re reconstructed by the survivors through words, orphans through traditional dance, and by their mentor, Deo.
He retraces the history of a civilization, a people of cattle farmers and horticulturalists: Tutsis and Hutus.