A young American soldier turns up in the Parisian suburb of Neuilly. Fascinated by the Military, Victor, a young man provided at the head of a theater company, decides to let him stay in his apartment. Everybody agrees, except Suzie who sees in the American deserter a rival for her conjugal plans with Victor.