In Eastern Siberia, a school évenk nomad was born. It nomadises a nomad family, computers, tables and chairs girthed on the sleds of reindeers. Before the school nomad, Adrei, Vittia and the others were boarders in villages during the school year. They lost their language and culture. At the moment, they do not have to makechoose between a traditional lifestyle and an access to a certain modernity. They pursue the Russian academic programme while preserving the lifestyle, the language, the techniques and the évenks rites.