A love story set among a nomadic tribe in the heart of the mountains of Central Asia. Amira, a young Kirghiz woman, and Temür, a Kazak and former sailor, both try to escape their sad fate. Amira, whose parents forced her into an arranged marriage with an alcoholic mercenary fighting alongside the Islamists, dreams of silence and a life filled with love and happiness. The drying up of the Aral Sea has left Temür without a job; his attempt to find work in Europe will stop short at Calais. Deported back to Kazakhstan, with no future ahead, he returns to his father's village in the Kirghiz mountains. There he and Amira fall madly in love with each other. Determined to live their forbidden passion, they flee their village looking for a land of freedom, protected by Tengri, the blue heaven, the sole god of the nomadic people.