The everyday life of a Brazilian prison and the men who live there. Through their intimate narratives, through their gestures and attitudes, guards and prisoners tell a complet story, that of an oppressive prison universe and a violent social reality. But while the roles seem definitively distributed and while each shows only what the society expects of them, breaches open in the narrative documentary to give way to the fantasy, to the fiction. All this then has nothing more in commun.