Home (Stories) was inspired by the Home performance, created by Ghazel in collaboration with a group of asylum seekers and illegal immigrants for the 37th Theatre Festival of the 2005 Venice Biennale. Ghazel returned to Venice and Mestre in October 2007 to get together with these people again.