Blue Canal Bleu is a photographic wandering along the Ourcq Canal, between Pantin, Bobigny and Paris, in France. It is a timeless blue journey into a changing landscape where modern buildings coexist with abandoned walls. Walkers meet artists and artworks are exposed to boats lounging on the channel. It is an invitation to sail in a blue ephemeral place along a channel whose end is as blue as the horizon.