For three decades, 160 000 Sahraouis have taken refuge in camps situated in the southwest of Algeria, this place has become their asylum.People taken hostage, torn apart, the land of Africa that waits for its self-determination is finally recognized by the facts. This documentary brings to light this reality which bear the sahraoui people, exiled far from their country, obliged to survive in extreme conditions and forgotten by the current events.