An elementary school teacher introduces her pupils to French newspapers. Léo, a ten-year-old, rips up pages from Le Monde (The World). The teacher punishes him and asks him to put the Monde back together. He concentrates on sellotaping the shreds together and proudly reads the reconstructed titles. His reconstruction will have unexpected effects on Le Monde.