A man from the Reunion Islands called Papaye discovers Paris. There he encounters a typical concierge, a Chinese man who doesn't have slanting eyes, and a man from Alsace who not only doesn't have blond hair, but is entirely black. Most of all, he notices Aude, a pretty violinist. Oté is a colorful fable, tinged with humor, about acceptance, for this acceptance, concocted to the rhythm of music, produces pieces of art, pieces of friendship, and, most of all, pieces of love.