Anne and the shivers tells how and why Anne M. has to organize her apartment by tidying up objects in a methodical way. Anne and the shivers tells how Anne M. begins writing to the RATP to resolve her problems, and how one day she is put in touch with Mister Léonard from the noise and vibrations office. Anne and the shivers is a true story which speaks about love, about shivers and about vibrations.