Following World War Two, the Nuremberg Trials of Nazi leaders got underway. It prefigured the advent of the International Criminal Tribunal. Since November 1994, in Arusha (Tanzania), the United Nations established the International Criminal Tribunal of Rwanda (ICTR) to prosecute those most responsible for the Rwandan genocide, which took place from April to June 1994, and during which almost a million people, most of them Tutsis, were killed, while the rest of the world took no action. How does international justice operate beyond its political foundations? How are judgements reached using the yardstick of universal conscience? Employing the International Criminal Tribunal of Rwanda's own archives, the film shows diplomatic justice at work.