Norma Marcos, a Palestinian filmmaker with French citizenship who lives in Paris, goes to Palestine in 2005 to develop a screenplay which has been selected from among 357 screenplays and awarded a major prize. She is held for two days of questioning by the Israeli authorities upon her arrival at Ben Gurion Airport in Tel Aviv and, despite her French passport, finds herself in a state of improvised detention in Bethlehem, her birthplace, where she is prevented from mounting the production of her film. While organizing to fight against her detention and the Israeli authorities’ illegal approach, she also decides to observe her niece and film her daily life. The child is seven years old and, parallel to her other activities, recounts her vision of the wall being constructed by the Israelis. The film allows a symbolic reading that goes beyond detention, by showing how Palestinians perceive the things that surround them, and the consequences of this perception on their lives.