An investigative documentary that takes us behind the scenes to reveal the genesis of, and the stakes involved in the trial of Saddam Hussein. During fifteen months, Jean-Pierre Krief, the director, led the inquiry in Iraq, Jordan, the United States, and elsewhere, interviewing the Iraqi Special Tribunal judges, Hussein’s defense lawyers, victims and their lawyers, high-ranking U.S. administration officials, investigators, and experts involved in the trial.