One day at school, Eva and her boyfriend Alex accidentally break a bust of Ceausescu. They are forced to confess their crime before a disciplinary committee. Alex is protected by his father, a Party officer, but Eva is expelled from school and transferred to a reformatory establishment. There, she meets Andrei, a boy from a family of dissidents, and decides to escape Romania with him by crossing the Danube.