Ovidiu, 35, a literature teacher in a Bucharest school, dreams of becoming a famous writer.
He can only afford such extravagance because of Pepe, a rather strange “godfather”. Mister Pepe, 60, a sreenwriter/songsmith for beggars, has set up a foundation called Philanthropique that he uses as a cover for his scams. Intrigued by the vast possibilities of charity, he invents a high class, extremely lucrative sting involving Ovidiu.
In the game of appearances, he risks losing his soul. He’s but a puppet in Pepe’s game, which is a scam on a national scale.