In a comfortable apartment, evidence of the social success of its inhabitants, a seventy-year-old man begins to doze off over a good book when a strange noise awakens his wife sleeping beside him. Urged on by his wife, the man explores their large living room where he ends up scaring himself. Reassured, and despite having found nothing suspicious, he complies to his wife request and returns one more time out onto the terrace. There he gazes contemplatively at nighttime city life.