The result of a three-year-long investigation, this has film deciphers the way in which the tobacco industry manages to maintain, indeed increase, its omnipotence to the detriment of the public health. On three continents – North America, Europe, and Africa – “Tabac, la conspiration” untangles the web of this conspiracy into three main threads: scientific manipulation, subversive trading, economic strategy.