Shot in 35mm scope, the film is a hybrid bridging the narrative form with traditional documentary filmmaking to create a fresh outlook into an eternally captivating American myth. Although conceived as a fascinating walk among the ghosts that once populated one of the most dangerous territories of the American West, it opens a door to an America as distant as it is contemporary.