Everyone is suspicious of everyone else, everyone is plotting against everyone else: the English, French, Soviets, as well as the family of deposed King Farouk, who wants to reclaim the throne, and the Kheops Eagles, a religious sect that wants to take power.
René Coty, the President of the French Republic, sends his master weapon to establish law and order in this bedlam on the edge of chaos: Hubert Bonisseur de la Bath, known as OSS 117.