It’s Jeff’s first day on the job as a freeway maintenance man. He’s taken this job in order to once again see his former girlfriend, Perinne, a toll collector. As Jeff sets up cones on an emergency pull off lane, his letf ear is amputaded in an freak accident. As Perinne searches for Jeff, Jeff searches for his ear, which keep on earing, among the toll booths, rest areas, gaz stations, waves of cars and hoards of drivers.
To be this flower growing in a river of tarmac, the inspiration for a dream, the little slice of heaven that Sacha (Bourdo) is chasing after throughout the film... It feels glorious to be glorified like this, although the conditions on the set soon brought us down to earth: the noise and air pollution and filthy water in the shower every night... The tollbooth operators close their windows after every truck, to get a little respite from the noxious exhaust fumes. And they still keep smiling!