At the beginning of the 1970s, Anberger leaves his village of Minzero, in Ethiopia, to continue his medical studies in East Germany. He's no longer quite the same when he returns to his country, undergoing the final death throes of the Colonel Mengistu's bloody dictatorship, in 1990.
Through Anberger's extraordinary fate, Teza tells the story of contemporary Ethiopia, its dreams and disillusions, its dramas and hopes. Teza is dedicated to "all the blacks beaten and murdered purely because they were black."