The latest that she’s set up for herself: to make a film about May 68. It’s a challenge, not only because she’ll be confronted by a story not her own, but above all because her latest boyfriend, Blaise, doesn’t understand why on earth she’s interested in the subject, even worse, he detests people who took part in the event. Anne is methodical and just a little obsessive. Nothing and no one can put her off carrying out her plan. She undertakes to meet people representative of the period. She begins with Marianne, who tells her about a certain Jean-Pierre Lucciani. She discovers that he’s Blaise’s father. Blaise cut himself off from his father ages ago, but this won’t stop Anne from interviewing Jean-Pierre in secret. She loses control of proceedings, but is oblivious to the fact. It will require time and many encounters for her to see the obvious: through other people’s stories, we’re actually searching for elements that make up our own.