In Paris, during the eighties, a man freed from prison is rejected by his wife. At the end of his rope, he beats her up and then throws himself out the window in front of his three daughters.
Sophie, Céline and Anne, the three sisters, are now adult, each pursuing their own life. Family ties have been severed.
A young man enters Céline’s life. Attractive Sébastien seems determined to charm her. What he reveals to Céline brings the three sisters together again, allows them to accept their past and to perhaps at last dare to truly live.
From a screenplay by past legend Krzysztof Kieslowski and his longtime collaborator Krzysztof Piesiewicz (The Decalogue and the Red, Blue, and White trilogy), this intense drama concerns the reuniting of three sisters. Sophie (Emmanuelle Béart) suspects her husband of cheating. Anne (Marie Gillain) is involved in a rocky affair with a married professor. Céline (Karin Viard) takes care of their wheelchair- bound mother. Their lives are linked by a shared childhood experience that reverberates in their tempestuous relationships with men. Director Tanovic, whose first feature, No Man’s Land, won an Oscar for Best Foreign Film in 2002, was selected to make this second part in a trilogy based on Dante’s Inferno, conceived and written shortly before Kieslowski’s death. L’Enfer concerns itself with the same themes of predestination versus free will that were the hallmarks of Kieslowski’s oeuvre.