"In the ''Barracuda'' screenplay, I felt there was a real tone, a real quality. It was a project apart, which speaks pretty violently and painfully of love and loneliness. It offered me a role, a universe, which I hadn't yet had the chance to ex-plore. I felt Philippe Haïm had talent, a real personality." (Jean Rochefort)