A mother and her daughter spend an evening togeather. After leaving her husband, Adèle has come to seek refuge with Mariette. Memories, summing up the past. A series of portraits of three generations : the grandmother (Mariette), the mother (Adèle) and Marie, the granddaughter. A story of women.