Haifa, June 1979. The story takes place in Israel during the three days leading up to Shabbat.
Once again, Viviane is on the point of leaving Eliahu, her husband. Once again, her brothers convince her that her place is next to her husband, her children and her family.
Worn out by an existence that denies her her dreams and her rights, weary of a husband who privileges tradition to the detriment of their life together, Viviane stays, but she’s at the end of her tether.
It’s just then that, Albert, a man she once loved, and who was able, for a brief moment, to offer her the freedom to be herself, once again turns up in her life.