Léone is a young, lonely woman with a minor disability who survives in the shadows... In the shadows of her foot deformed by polio... In the shadows of her little, working-class cottage which she uses as an observatory for the outside world and, in particular, from which she can spy on her neighbor Andreas... In the shadows of her tragedy: the crazy desire she feels for this unavailable man... Léone knows she must act and provokes an accident of which she's the victim and Andreas is "guilty." She'll use his guilt to attract him to her...