Otho and Shad leave Abidjan for the adventure of Europe. They dream of returning home as great benefactors, heroes. In Spain, a police roundup separates them.
Otho, escorted back to the border, returns to his country. He only finds affection and understanding from his sister and a young poet. For everyone else, he becomes an outcast. He's carried away by his projects for an Africa that would believe in itself.